18 april 2020
Raadhuisplein Zeewolde

Voor de 5e maal zal een karavaan bestaande uit 25-30 uitzonderlijk fraaie automobielen uit een glorierijk verleden tot en met uitdagende hedendaagse sportcoupés de Flevolandse polder doorkruisen. De Lions Polderrally, een initiatief van de Zeewoldense serviceclub, heeft inmiddels een prominente plaats verworven op de jaarlijkse evenementenkalender van Zeewolde.

Jong en oud kan zich vergapen aan de prachtige bolides en aanwezig zijn bij de start zaterdag 18 april.

• 10.00 uur opstelling van de deelnemende wagens in de haven voor het gemeentehuis.
  • 10.15 uur fotomoment met wagen, chauffeur, bijrijder en sponsor
  • 10.30 uur; start Polderrally vanaf Kerkplein, elke 3 minuten vertrekt een auto
  • rond 14.45 uur finish op een mooie locatie in Zeewolde.

Organisator en Lion Jan Groenendijk: onze Polderrally heeft naam gemaakt gezien de spontane aanmeldingen voor deze editie. Het gebeurt niet elke dag dat er zo’n schitterend assortiment aan ‘bijzondere voertuigen’ zich binnen de gemeentegrens laat zien, aldus Groenendijk.

Hij vervolgt, ‘de Polderrally brengt op wel heel originele wijze het motto van de Lions, ‘We Serve’ in praktijk. Want ook bij deze editie is het doel om op de bijrijdersstoel van zo’n indrukwekkende ‘voiture’ Zeewoldenaren te laten plaatsnemen die om fysieke of psychische reden best een leuke dag kunnen gebruiken. We zijn als Lions heel dankbaar over de inzet van de autobezitters en het Zeewoldense bedrijfsleven om een kwetsbare doelgroep een prachtige dag te bezorgen’.

Zoals gebruikelijk bij Lionsclub Zeewolde wordt het batig saldo van de Lions Polderrally aan goede doelen geschonken. Ditmaal aan:

1. MMM Zorgboerderij: Een woongemeenschap voor kinderen met een werkondersteuningsvraag. Een uniek concept waar wonen, (samen)werken, leren en begeleiding centraal staan in dit gemengd boerenbedrijf. De zorgboerderij omvat een woongebouw met ruime eigen tuin, een gemengd boerenbedrijf (met een Kinderboerderij), een natuurvoedingswinkel Boerderijwinkel MMM), een Theeschenkerij en een 18 holes midgetgolfbaan.
  2. Het vergeten kind; In Nederland wonen de gelukkigste kinderen ter wereld. Maar dit geluk geldt helaas niet voor alle kinderen in ons land. Nog te vaak gaat het fout, soms zelfs heel erg fout. Als kinderen verwaarloosd en/of mishandeld worden, tekent dit hun verdere leven. De gevolgen zijn heftig en variëren van een negatief zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, ernstige gedragsproblemen. Het Vergeten Kind strijdt voor een Nederland waarin elk kind zich écht kind voelt.

De Lions rekenen op een massale toestroom van Zeewoldenaren om hun medebewoners uit te zwaaien.

Heeft u zelf een old- of young timer, lees hier de uitnodiging om mee te rijden met dit interessante event. Het inschrijfformulier kunt u hier downloaden.

Voor vragen over eventuele deelneming of sponsoring kan men zich wenden tot

Pieter Wiedijk                  of           Jan Groenendijk

06-29584022                                   06-53630229