26/06/2021

De stichting ‘Hart voor Zeewolde’ ontving zaterdagmiddag 26 juni een cheque ter grootte van € 1.500,- van de plaatselijke Rotary- en Lionsclub. De cheque werd overhandigd door Claudia Roelofs (inkomend voorzitter Rotaryclub Zeewolde) en Jan-Willem Torken (penningmeester Lionsclub Zeewolde) en in ontvangst genomen door Jan Kooistra (voorzitter Hart voor Zeewolde).

Het genoemde bedrag was de opbrengst van de ‘Koningsdag PubQuiz’, die een gezamenlijke initiatief was van de beide plaatselijke serviceclubs. Een deel van het geld zal worden besteed aan een nieuw koffiezetapparaat voor het FlevoCafé in de FlevoMeer Bibliotheek aan de Kerkstraat. Een ander deel wordt besteed aan hapjes die voor de heropening van het café in september worden gemaakt. Het FlevoCafé is een samenwerkingsproject van Hart voor Zeewolde en stichting Palet van Zeewolde en wordt gerund door Syrische vrouwen (statushouders die in Zeewolde zijn komen wonen).

De stichting De Biezenburcht ging per 1 april 2020 verder onder de naam ‘Hart voor Zeewolde’. De nieuwe stichting zet zich in voor mensen die zich in een isolement bevinden en daardoor eenzaam zijn. Ook brengt zij mensen met elkaar en met organisaties in contact om een sociaal netwerk mogelijk te maken. Zo worden er lijntjes gelegd met de gemeente Zeewolde, GGD Flevoland, het Interkerkelijk Diaconaal Platform Zeewolde (IDPZ), Maatschappelijke Dienst Flevoland (MDF), FlevoMeer Bibliotheek en het project JobHulpMaatje.