23/04/2018

Onder schitterende weersomstandigheden werd op zaterdag 21 april 2018 de Lions Polderrally  verreden. Ook dit jaar weer georganiseerd door de Lionsclub Zeewolde. Veel zon, een strakblauwe lucht en veel mooie auto’s vormden het decor voor de derde editie van dit evenement.

Rond de klok van 10.00 uur ’s ochtends verzamelde een bonte stoet van zo’n 25 auto’s zich bij Kaap Flevo. Bestuurders, sponsoren en bijrijders werden welkom geheten en ontvingen een korte uitleg onder het genot van een kopje koffie. De Lionsclub Zeewolde was blij dat weer een groot aantal auto’s en chauffeurs acte de présence gaven. De bijrijders verheugden zich op een dag rijden in een bijzondere auto. Dat overkomt de meesten niet iedere dag! Rijders en bijrijders werden gekoppeld en de stoet zette zich in beweging. Op naar het Kerkplein voor een fotoshoot.

Eén voor één druppelden de auto’s binnen op het Kerkplein; voor de gelegenheid omgedoopt tot Kerosineplein. Een schitterend gezicht om alle auto’s opgesteld te zien. Veel publiek kwam een kijkje nemen om de auto’s te bewonderen. Dat viel in de smaak bij de chauffeurs, die de cilinders nog eens extra lieten roffelen. Diverse toeschouwers lieten zich bij een mooie auto fotograferen. Daarna onder de startboog door en op weg voor een mooie route. De fonteintjes die af en toe onverwachts spoten, zorgden voor de nodige hilariteit; met name onder cabriobezitters.

De lunch werd genoten bij Fruithal Smits. Deze locatie vormde ook onderdeel van Boer zoekt Burger; een activiteit die op dezelfde dag plaatsvond. Dit zorgde voor veel publiek en veel bewonderende blikken voor de auto’s.

Na de lunch deel twee van de route. Deelnemers reden zowel een stuk door Flevoland als over de Veluwe. Zo tegen drieën kwamen de eerste auto’s aan bij het eindpunt: de Beleving aan de Winkelweg. Daar wachtte een hapje en een drankje en kon uitgebreid worden nagepraat. Lion Jan Groenendijk verzorgde de afsluiting en bedankte iedereen voor een geweldige dag.

De opbrengst van de Polderrally komt ten goede aan de twee goede doelen: het JobHulpMaatje van Stichting de Biezenburcht en het Leer- en Ontdekcentrum Techniek Zeewolde.

Namens de Lionsclub Zeewolde dank aan degenen die hun auto ter beschikking hebben gesteld en aan de sponsoren!

En tot slot: foto’s zeggen meer dan woorden (klik hieronder om het hele album te bekijken).

Jan Brink,
Lionsclub Zeewolde